media digest 16/44

media digest 16/44

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

t-mobile’s CEO says reinventing himself was key to transforming the company’s culture

richard feloni
business insider

***

the long tail of leadership

alex budak
huffington post

***

every company needs a CLO: chief leadership officer

kathleen schafer
huffington post

***

bossy vs buddy: two leadership styles, each with its place?

phyllis korkki
new york times

***

leaders can turn creativity into a competitive advantage

tim brown
harvard business review

***

matrix management is the secret to great leadership development?

kevan hall
global-integration.com

***

make your strategy more agile

tim leberecht
harvard business review

***

why diverse teams are smarter

david rock & heidi grant halvorson
harvard business review

***

culture’s critical role in change management

deanne aguirre & rutger von post
strategy+business

***

survival of the most adaptable: becoming a change-ready culture

frank birkel, claudia lacy kelly & greg welch
spencerstuart.com

***

HR can’t change company culture by itself

rebecca newton
harvard business review

***

why you should care about emotional culture

meghan m.biro
talentculture.com

pk

Leave a comment

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

IAK Deutschland
Institut für Angewandte Kreativität
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.