media digest 17/18

media digest 17/18

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

designing your organization for change

eric ellis
huffington post

***

learning and development not valued by organizations

karen higginbottom
forbes.com

***

why creating an agile remote team takes a different kind of leadership

adam steele
forbes.com

***

how to react to biased comments at work

judith honesty, david maxfield & joseph grenny
harvard business review

how to be an inspiring leader

eric garton
harvard business review

***

a psychotherapist shares 6 ways to stop overthinking everything

amy morin
inc.com

***

how to capture value from collaboration, especially if you’re skeptical about it

heidi k. gardner & herminia ibarra
harvard business review

***

why do so many managers avoid giving praise?

jack zenger & joseph folkman
harvard business review

 

pk

Leave a comment

Schreibe einen Kommentar

IAK Deutschland
Gesellschaft für Angewandte Kreativität GmbH & Co. KG
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.