media digest 17/37

media digest 17/37

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

a manual for self-disruption

david clarke
strategy+business

***

3 ways to regulate your emotions

marianna pogosyan
psychology today

***

memo to the CEO: are you the source of workplace dysfunction?

robert i. sutton
mckinsey quarterly

***

burn your rule book and unlock the power of principles

eric j. mcnulty
strategy+business

what your innovation process should look like

steve blank & pete newell
harvard business review

***

how to make innovation strategy work

tom puthiyamadam
strategy+business

***

how to help someone discover work that excites them

amy jen su
harvard business review

***

competition or collaboration: which will help your team produce the best results?

shawn kent hayashi
forbes.com

 

pk

Leave a comment

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

IAK Deutschland
Institut für Angewandte Kreativität
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.