media digest 16/45

media digest 16/45

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

to get promoted, get feedback from your critics

sabina nawaz
harvard business review

***

3 ways to better understand your emotions

susan david
harvard business review

***

how to make better decisions with less data

tanya menon & leigh thompson
harvard business review

***

measuring your employees’ invisible forms of influence

chantrelle nielsen, david niu & si meng
harvard business review

***

does your company’s purpose resonate with everyone, or just senior leaders?

barry s. saltzman
fastcompany.com

***

our assumptions about old and young workers are wrong

lynda gratton & andrew scott
harvard business review

***

why cognitive diversity is the missing link in diversity

jake matthews
hr grapevine

***

why even the best leaders fail at digital

barry libert
forbes.com

pk

IAK Deutschland
Institut für Angewandte Kreativität
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.