media digest 17/40

media digest 17/40

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

how to create an agile organization

karin ahlbäck, clemens fahrbach, monica murarka & olli salo
mckinsey

***

is your company adapting fast enough to thrive in an increasingly digital world?

dxc technology
harvard business review

***

the fear of disruption can be more damaging than actual disruption

paul leinwand & cesare mainardi
strategy+business

***

digital disruption is a people problem

gerald c. kane
mit sloan management review

us versus them: reframing resistance to change

elizabeth doty
strategy+business

***

what science says about identifying high-potential employees

tomas chamorro-premuzic, seymour adler & robert b. kaiser
harvard business review

***

implement peter drucker!

steve denning
forbes.com

***

manage your stress by monitoring your body’s reactions to it

erica ariel fox
harvard business review

 

pk

Leave a comment

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

IAK Deutschland
Institut für Angewandte Kreativität
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.