media digest 17/34

media digest 17/34

a compilation of news and magazine articles addressing issues of change, leadership and collaboration – found during the last week

high-performing teams need psychological safety

laura delizonna
harvard business review

***

how leaders  can improve their thinking agility

jesse sostrin
strategy+business

***

how to work with a bad listener

rebecca knight
harvard business review

***

design for your strengths

john coyle
strategy+business

here’s why uncertainty makes you so miserable

alexandra sifferlin
time.com

***

how curiosity can elevate your leadership game

alan trivedi
forbes.com

***

why do we undervalue competent management?

raffaella sadun, nicholas bloom & john van reenen
harvard business review

***

why trust and transparency are crucial to purpose transformation

adam fridman
inc.com

 

pk

Leave a comment

Schreibe einen Kommentar

IAK Deutschland
Institut für Angewandte Kreativität
Kölner Weg 44
D – 50858 Köln
Deutschland

Fon 0221/800207-0
Fax 0221/800207-11
Email info(at)iak.de
Web www.iak.de

Das IAK

Seit 1970 ist das IAK ein maßgeblicher Treiber für Leadership und Corporate Development. Wir sind davon überzeugt, dass der Weg zu nachhaltiger Veränderung und Erfolg nur über die Stärkung des Einzelnen erfolgen kann. Die Dienstleistungen und unsere Kompetenz, die wir über die Jahrzehnte hinweg entwickelt haben, basieren auf der pragmatischen Integration von Strategie, Struktur und Kultur in die jeweilige Unternehmensrealität.